Total Shop is 100% Google translator friendly! Use Chrome browser and choose your language. We ship everywhere in Europe.

Toimitusehdot

Toimitusehdot

Näitä toimitusehtoja sovelletaan Total Shopin (myyjä) ja asiakkaan (ostaja) väliseen tuotteiden kauppaan elleivät osapuolet kirjallisesti ole toisin sopineet. Toimitusehdot tulevat sopimuksen osaksi, kun ehtoihin on viitattu tarjouksessa, tilausvahvistuksessa tai ne muutoin on liitetty toimituksen yhteyteen. Tuotteiden toimituksesta asiakkaalle vastaa Oy Matkahuolto Ab (Matkahuolto) tai mikä muu tahansa tilaukselle käytetty kuljetusliike.

Toimitusehdot voimassa vain Suomessa. Nämä toimitusehdot, vaihto- ja palautusoikeuden osalta koskevat vain yksityisiä kuluttajia.

1. Toimitus

Toimitamme 0,1 kg - 30 kg painoiset tilaukset Matkahuollon kautta bussipaketteina tai vaihtoehtoisesti lähellä-paketteina jotka voi noutaa Matkahuollon toimipisteistä tai asiamiespisteestä.

30 - 55 kg painoiset tuotteet toimitamme Schenker- lavoilla. Tätä painavammista tilauksista otamme yhteyttä ja sovimme erikseen.

Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen tai alaikäisellä tilaajalla tulee olla huoltajan lupa. Ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Ulkomaille lähetettävistä tilauksista veloitamme tilauksen hinnan ulkomaan postikuluineen tilillemme ennen tuotteiden postitusta. Toimitamme tuotteet sellaisena kuin ne ovat. Tilaus lähtee meiltä keskimäärin 1 -2  työpäivässä tilauksesta mikäli tuote löytyy myymälän varastostamme heti, muussa tapauksessa tuotteet toimitetaan niin nopeasti kuin mahdollista. Myyjä sitoutuu toimittamaan tuotteet viivytyksettä ja asiakas vakuuttaa ymmärtävänsä että tuotteiden toimitusaika vaihtelee. Poikkeuksellisen pitkistä toimitusajoista pyrimme ilmoittamaan tuotekuvauksen yhteydessä. Jos asiakas haluaa lisätä jotain jo tekemäänsä tilaukseen pyrimme täyttämään tämän toiveen, mutta se ei ole aina mahdollista jos tilaus on jo pakattu ja toimitettu kuljetukseen. Jos meillä on kysyttävää tilauksestanne tai jokin tuote on loppunut ilmoitamme siitä teille sähköpostitse. Kannattaa siis seurata sähköpostia tilauksen jälkeen. Jälkitoimituksessa olevat tuotteet lähetämme niiden saavuttua varastoomme. Ulkomailta tulleille tilauksille laskemme lähetyskulut Postin (Itella Oy:n) kulloinkin voimassa olevien hintojen mukaan.

Tuotteiden lopullisen lähetystavan valitsee aina myyjä. Ilmaisten lähetyskulujen tuotteet tai tuotteiden joiden hintaan lähetyskulut kuuluvat toimitamme valitsemallamme toimitustavalla. Myös muiden tuotteiden osalta varaamme oikeuden käyttää muuta kuin tilattua toimitustapaa jos se on maalaisjärjellä ajateltuna perusteltua. Esimerkiksi tuote joka on tilattu Matkahuoltoon voidaan toimittaa myös suoraan tilaajan kotiosoitteeseen jos mahdollista.

1.1. Tilaaminen Ahvenanmaalle

Toimitamme tilaukset Ahvenanmaalle ilman arvonlisäveroa. Veron osuus poistetaan tilaukselta automaattisesti, kun tilauksessa ilmoitettu postinumero sijaitsee Ahvenanmaalla.

Arvonlisävero maksetaan Åland Postille, kun paketti noudetaan postista tai toimitetaan kotiin. 

Lähetyksen voi joko tullata Tullin verkkosivujen kautta ja noutaa lähetyksen Maarianhaminasta postista, tai tilata sille kotiinkuljetuksen tai 

ALV:n voi maksaa Tullin toimipisteeseen ja noutaa lähetyksen Maarianhaminasta tai

ALV:n voi maksaa Maarianhaminassa Postin toimipisteeseen. 

Jos olet palauttanut tuotteen, hae arvonlisäveron palautusta tullilta:

Täytä Tullin lomake 971s:

https://tulli.fi/documents/2912305/3510124/971s/027984d6-3205-4ae6-aaaf-71ed8e004619/971s.pdf

Liitä lomakkeeseen alkuperäinen tullauspäätös, lasku ja verkkokaupasta sähköpostitse saamasi hyvityskuitti.

Palauta lomake osoitteeseen: Maarianhaminan tulli, PL 40, 22101 Maarianhamina tai sähköpostilla osoitteeseen: atp.skattegrans@tulli.fi

Lisätietoa tullin sivulla:

https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/ahvenanmaa


2. Tuotteiden vaihto- ja palautus

2.1 Verkkokaupasta, yksityishenkilön ostamalla ja maksamalla tuotteella, on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus lähetyksen noutohetkestä lähtien (mukaan lukien viikonloput ja pyhäpäivät). Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin lähetys on noudettu Matkahuollosta tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä, jolloin paketti on lunastettu, esimerkiksi Matkahuollon vastaanottokuitin avulla. Jos asiakas jättää tuotteen noutamatta Matkahuollon toimipisteestä ja sen palauttamisesta tai säilyttämisestä syntyy matkahuollolle kuluja on asiakas velvollinen korvaamaan Total Shopille vahingon täysimääräisenä.

Tuote on palautettava viimeistään 14. päivää seuraavana arkipäivänä. Tuotteet saa palauttaa ainoastaan matkahuollon välityksellä. Pyydä aina kuitti Matkahuollosta palautuksestasi! Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä myyntikelpoisia tuotteita. Tuotetta voi sovittaa kotona aivan samoin tavoin kun sen voisi tehdä ostettaessa tuote kaupasta. Asiakas voi myös avata pakkauksen sovittaakseen tuotetta. Tuotetta ei voi kuitenkaan ottaa käyttöön menettämättä tuotteen vaihto- ja/tai palautusoikeutta. Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi. Useimmissa tuotepakkauksissa on avattava tarrakiinnitys. Palautettava tuote tulee olla ehjässä alkuperäisessä myyntikelpoisessa tuotepakkauksessa. Tuotetta ei oteta vastaan jos sen pakkaus on myyntikelvoton. Myyntikelvottoman tuotteen palauttanut asiakas on velvollinen maksamaan sekä palautuksesta että tuotteen uudelleenlähetyksestä aiheutuneet kulut. Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa. Mikäli huomaat lähetyksen vaurioituneen, tee siitä välittömästi ilmoitus siihen matkahuollon toimipisteeseen/asiamiehelle josta lähetyksen noudit, asiamies/matkahuolto tekee vahinkoilmoituksen. Myyjä ja matkahuolto ovat vastuussa lähetyksen kulusta asiakkaalle. Asiakas ja matkahuolto ovat vastuussa tuotteiden palautuksien/-vaihtojen kulusta myyjälle. Jos tuotteen vaihto ei ole mahdollinen tuotteen muuttuneen saatavuuden takia niin myyjä palaluttaa asiakkaalle kauppasumman toimituskuluineen. Myyjä ei takaa tuotteen saatavuutta eikä ole korvausvastuu tuotevaihto- tai tuotepalautusten yhteydessä koskaan ylitä kauppasummaa toimituskuluineen.

Avatuilla DIY-tuotteillla ei vaihto/ palautusoikeutta. Tuotetakuun mukainen vaihto-oikeus säilyy tuotevirhetilanteissa.

2.2 Lisäehto COVID- aikana (tai muun yleisvaarallisen tartuntataudin epidemian aikana):
COVID- viruksen vallitessa emme hyväksy palautuksena tai tuotevaihtona seuraavia tuotteita: Visiirit, hengityssuojaimet, maskit, aurinkolasit, lippalakit, kypärät, pipot, takit, sekä nyrkkeilyhanskat. Katso lisäksi seuraavasta kohdasta tuotteet, joilla ei ole palautusoikeutta ollenkaan. Mikäli epäilet tilattavan tuotteen sopivuutta, ota meihin 
yhteyttä ennen tilauksen vahvistamista. Jos taas tilaamasi tuote on viallinen/ rikki, noudatamme normaalia palautuskäytäntöä, ole yhteydessä myymälään.  Varaamme oikeuden muuttaa ehtoja tilanteen ja suositusten mukaan.

2.3 Palautusoikeutta ei ole seuraavilla tuotteilla:

Palautus- ja vaihto-oikeus ei koske mitään mittatilaustuotteita, erillistilaustuotteita  eikä painotuotteita. Palautusoikeus ei koske myöskään Visiirejä, hengityssuojaimia, maskeja,  teippejä, sideharsoa, linimenttejä,vaseliinia, kylmägeelejä, hammassuojia, hammassuojakoteloita, DVD/VCD tallenteita jos sinetti on rikottu. Kirjoilla ei ole palautusoikeutta jos sivuilla tai kansissa on taittojälkiä. Palautusoikeutta ei ole myöskään käyttöön otetuilla tuotteilla tai muilla myyntikelvottomilla tuotteilla.

Alennuskupongeilla ja lahjakorteilla tehdyt ostoksilla ei ole palautusoikeutta, ainoastaan vaihto-oikeus! 

Myyjä voi myös niin halutessaan jättää tilauksen lähettämättä yksityishenkilölle, yritykselle tai yhteisölle toistuvien väärinkäytösten kuten lähetyksen toistuvan noutamatta jättämisen tai maksuvaikeuksien vuoksi.

2.4 Tuotepalautukset/-vaihdot:

  1. Soita Myymälän aukioloaikoina Total Shoppiin saadaksesi PALAUTUSNUMERON. Palautukset/Vaihdot ovat maksuttomia ainoastaan PALAUTUSNUMEROLLA. Kerro meille miksi palautuksen tulisi olla sinulle ilmainen. Tarjoamme maksuttoman palautuksen tapauskohtaisesti jos katsomme maalaisjärjellä että se on tarpeellinen. Vääränkokoisen tuotteen valinta ei ole maksuttoman palautuksen hyväksyttävä peruste kuin poikkeustapauksissa. Lue tuotekuvaus tarkasti. 
    • Aina alkuperäisessä ja ehdottomasti ehjässä tuotepakkauksessa ilman turhia merkintöjä.
    • Mukana kopio kuitista.
    • Mukana kirjallinen vapaamuotoinen selvitys halutusta tuotevaihdosta tai tilinumero rahojen palauttamista varten.
    • Viimeistään 14 päivän kuluessa lunastushetkestä.
    • Pyydä aina matkahuollosta tai asiamieheltä kuitti palauttamastasi lähetyksestä.
  2. Palauttaessasi tuotteet matkahuoltoon PALAUTUSNUMEROLLA maksamme kuljetuksen puolestasi (koskee ainoastaan yhtä takaisinlähetyskertaa). Tuotepalautuksissa maksamme takaisin tuotteen hinnan. Palautukset tulee lähettää aina samassa pakkauksessa kun ne on toimitettu. Avaa tuotteiden lähetyspakkaus varovaisesti, jotta voit tarpeen tullen käyttää pakkauksen tuotteen palautuksessa. Emme kustanna asiakkaan itse ostamia tuotteen palautuspakkauksia.
  3. OUTLET-Tuotteilla on sama palautus ja vaihto-oikeus kuin muillakin tuotteilla. OUTLET-tuotteiden palauttaminen ei ole maksutonta muissa kuin tuotevirhetapauksissa.
    Palautukset tulee toimittaa postipakettina tai matkahuollon jakopakettina osoitteeseen: TOTAL SHOP, Askonkatu 13, 15100 Lahti. (Emme vastaanota lähellä-paketteja).
    Vaihtoehtoisesti voit lunastaa Outlet-palautuskoodin Matkahuoltoon hintaan 7€. Laita sähköpostia kauppa@totalsec.fi  Outlet-paulautuskoodin lunastamiseksi.

3. Takuuehdot

Nämä takuuehdot ovat voimassa ainoastaan jos tuote on ostettu Total Shopista. Ostaessanne tuotteen jälleenmyyjältä kääntykää tuotteen myyjän puoleen, jolloin sovelletaan myyjän takuuehtoja.

Tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat ja myyjä sitoutuu antamaan toimittamilleen tavaroille valmistajan myöntämän takuun materiaalin ja valmistuksen osalta. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa. Kaikki takuupalautukset testataan ensin. Takuun edellytyksenä on tuotteen tai sen osan käyttäminen valmistajan suositusten mukaisesti. Myyjä voi vapautua vastuusta, jos saatamme todennäköiseksi, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä, väärästä säilyttämisestä, puhdistuksen laiminlyönnistä tai muusta asiakkaan puolelta johtuvasta seikasta. Asiakkaan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi se pitänyt havaita itse. Tuotteen käyttämättömyys ei pidennä takuuaikaa. Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Palautus on aiheeton mm. jos tuote on ehjä, ei takuu- tai palautusajan piirissä tai palautus/takuukorjauksen määritelmä ei muuten täyty. Asiakkaan velvollisuus on säilyttää kuitti takuuta varten. Voitte palauttaa/vaihtaa verkkokaupasta ja puhelimitse tilatut tuotteet kuittia vastaan myös myymälässämme.

Total shopin myymälästä Lahdessa ostetulla tuotteilla EI OLE palautus eikä vaihto-oikeutta. Liikkeestä ostetut vialliset tuotteet vaihdamme vain korvaavaan tuotteeseen. Myyjä voi purkaa kaupan jos korvaavaa tuotetta ei ole tarjota.

VERKKOKAUPAN Asiakaspalautukset Matkahuoltoon osoitteella:
Total Sec Oy/ Total Shop
Askonkatu 13
15100 Lahti

MYYMÄLÄSTÄ OSTETUN VIALLISEN TUOTTEEN VAIHTO MAHDOLLISTA VAIN MYYMÄLÄSSÄ.

4. Vahingonkorvaus ja vastuun rajoitus

Tavaran virheeksi ei katsota tavaran yhteensopimattomuutta tai toimimattomuutta yhdessä jonkin toisen tavaran tai tuotteen kanssa, vaikka nämä olisivat myyjän toimittamia, ellei myyjä nimenomaisesti sellaista yhteensopivuutta tai toimivuutta takaa tai lupaa. Myyjän vastuu toimituksen viivästymisestä tai tavaran virheestä on kaikissa tapauksissa enintään toimituksen arvon määräinen. Ostajalla ei ole oikeutta korvaukseen viivästyksestä, joka alittaa 60 arkipäivää. Virhetilanteissa myyjän vastuu rajoittuu viallisen tai virheellisen tuotteen korjaamiseen. Myyjä ei koskaan ole velvollinen korvaamaan toiminnan keskeytyksestä tai ostajalle tai kolmannelle osapuolelle aiheutuvia välillisiä vahinkoja, johtuivatpa ne tuotteessa olevasta virheestä tai viivästyksestä. Myyjä ei myöskään vastaa mahdollisista tuotevastuulain piiriin kuulumattomista vahingoista, joita myyty tuote aiheuttaa muulle omaisuudelle taikka henkilöille.

Terveiset asiakkailtamme!

Copyright 2020 TotalShop
Loading...